Az Észak-Karolinai Egyetem kutatása szerint azoknál a tinédzsereknél, akik gyakran ellenőrzik közösségi média-fiókjukat, fokozott érzékenység alakul ki a társaik visszajelzéseire.
A kutatók 12 és 15 év közötti középiskolás diákok agyát vizsgálták meg. Azok, akik 12 éves korukban gyakran ellenőrizték Facebook-, Instagram- és Snapchat-hírcsatornájukat, érzékenyebbek lettek arra, hogy társaiktól milyen visszajelzéseket kapnak. A JAMA Pediatrics folyóiratban megjelent tanulmány szerint azok a tinédzserek, akik kevésbé voltak aktívak a közösségi médiában, csökkenő érdeklődést mutattak a visszajelzések iránt.
A kutatók óva intek az ok-okozati összefüggések felállításától
Mivel a tinédzserek jellemzően kiszélesítik kapcsolataikat, és sok tényező befolyásolja őket, nem feltétlen beszélhetünk ok-okozati összefüggésről.
"Nem tehetünk ok-okozati összefüggéseket arra vonatkozóan, hogy a közösségi média megváltoztatja az agyat" - mondta Eva H. Telzer, PhD, a Chapel Hill-i Észak-Karolinai Egyetem pszichológiai és idegtudományi docense és a tanulmány szerzője.
De hozzátette: „azok a tizenévesek, akik rendszeresen ellenőrzik közösségi médiájukat, olyan eltérő agyi aktivitást mutatnak, amelynek akár hosszú távú hatása is lehet.”
(KamaszPanasz - teens.webmd.com)