alkohol
#Drog, cigi, alkohol

Vigyázat! Többet iszunk a TV hatására

2020.12.29.
1 perces olvasási idő

Egy holland és kanadai tudósok által végzett, a televíziónak az ivási szokásokra gyakorolt hatásait vizsgáló kutatás szerint azok, akik a képernyőn gyakran látnak alkoholt reklámozó vagy alkoholfogyasztásról szóló képsorokat, másfélszer több alkoholt fogyasztanak, mint azok, akik csak ritkán látnak ilyen jellegű reklámokat.

Azt, hogy a reklámok és a filmek az alkoholt pozitív színben tüntetik fel, ezáltal növelik a fiatalok alkoholfogyasztását úgy tesztelték, hogy a résztvevőkkel otthoni TV-nézési helyzetet imitálva egy órán át nézettek filmet, mely két reklámblokkal volt megszakítva. Ezalatt az idő alatt teljesen szabad hozzáférésük volt egy alkoholos és alkoholmentes italokkal megtöltött hűtőszekrényhez.

A felmérésben résztvevő fiatalokat négy csoportra osztották, mindegyik csoportnak különböző mennyiségben mutattak alkoholfogyasztásról szóló jelenetet vagy reklámot. A kutatás eredménye szerint azok, akik a legtöbb ilyen impulzusnak voltak kitéve, egy óra alatt átlagosan 6 dl alkoholt fogyasztottak, míg azok fogyasztása, akik a legkevesebb ilyen jellegű képhatásnak voltak kitéve, csak 3 dl volt.

A kutatás vezetői hangsúlyozzák, hogy a képernyőn megjelenő alkoholmegjelenítés nem csak az alkoholfogyasztás iránti attitűdökre hat, hanem közvetlenül a viselkedésre is, ösztönözve az alkoholfogyasztást. Mindez nagy felelősséget ró az alkoholfogyasztás szempontjából különösen veszélyeztetett korban lévő fiataloknak készülő filmek tartalmáért felelős személyekre, illetve felveti az ilyen filmek közötti reklámszünetek tartalmára való nagyobb odafigyelés fontosságát.

(KamaszPanasz ; Forrás: Medicalnewstoday)