Az alkoholtartalmú italok reklámja növeli az alkoholos italok forgalmát. Ez nem meglepő, hiszen pontosan ezért készülnek az eladást serkentő szpotok és kreatív anyagok.
A probléma ott kezd elhatalmasodni, hogy a fogyasztás a fiatalabb generációk esetében növekedik a legnagyobb mértékben a népszerűsítő kampányok eredményeként.
Azok a fiatalkorúak, akik sok alkoholreklámmal találkoznak, többet is fogyasztanak belőle – állapította meg a német IFT Nord közvélemény-kutató cég legfrissebb tanulmánya, amelyet az egyik egészségpénztár megbízásából készített. A kutatásban 2130 tíz és tizenhét év közötti fiatalkorú vett részt.
Azon tizenévesek 45 százaléka, akik gyakran találkoztak alkoholt tartalmazó ital reklámjával, első lépésként maguk is fogyasztóvá váltak. Az ilyen reklámokkal csak ritkán vagy alig kapcsolatban lévők körében ugyanakkor mindössze 18 százalék fogyaszt alkoholtartalmú termékeket.
„A kutatás aggasztó eredményei arra hívják fel a figyelmet, hogy az alkoholtartalmú italok reklámozására vonatkozó törvények szigorítása szükséges, ahogy azt már 2009-ben is terveztük” – mondja Cornelius Erbe, a kutatást megrendelő egészségpénztár egyik vezetője, aki a megfelelő lépések meghozatalára szólítja fel az érintett döntéshozókat.
A statisztikák szintén megerősítik a szigorítás szükségességét: egyre több fiatalkorú esetében fordul elő, hogy önkívületi állapotba isszák magukat. 2009-ben Németországban összesen 26 400 gyereket és fiatalkorút szállítottak kórházba alkoholmérgezéssel, eddig ez az év hozta a legriasztóbb számokat, ám a szakértők véleménye szerint – ha a kellő lépéseket nem hozzák meg a megfelelő helyeken – a tendencia tovább folytatódhat. A legfiatalabbak, akik túlzott mértékű alkoholfogyasztás miatt kerültek kórházba, 12 évesek voltak.
(Forrás: Fókuszban a Nő, fitforfun.de)