üzlet
#Lélek

Hogyan állj elő egy nagyszerű üzleti ötlettel?

2011.07.03.
2 perces olvasási idő

Hacsak nem barlangban élsz, tudod, hogy az emberek (és a tinik is) üzleteléssel lesznek gazdagok. Te is közéjük szeretnél tartozni? Mindannyian hallottunk már rémtörténeteket szörnyen becsődölő, elbukó üzletekről és az élettartalékaikat elvesztő tulajdonosokról. De ezen bukások legtöbbje két nagy hibából fakad.

1.A tulajdonosok feladják a vállalkozásukat, mert nem teljesített olyan jól, ahogyan azt tervezték, vagy nem tudták kezelni a vele járó stresszt.
2. Nincsen egy nagyon jó ötletük, vagy egy bombabiztos tervük.

Míg néhány vállalkozás előre meg nem tervezhető okok miatt megy tönkre, sok más az imént említett okok miatt mond csődöt. Ezért is fontos, hogy legyen egy gyakorlatban is megvalósítható, de mégis innovatív ötleted.

Az ötletek nem mindig tökéletesek

Most beavatlak titeket egy kis titokba, amivel sok gondot megspórolhattok. Ne keresd a tökéletes üzleti ötletet, mert az sohasem fogod megtalálni. A vállalkozásoknak majdnem mindig vannak hibáik, és míg jó dolog, ha alaposan átgondolod az üzleti tervedet, ötleteidet, légy óvatos, és ne analizáld túl.

A forradalmi ötletek nem működnek

Ez kissé ellentmondásos lesz, hiszen néhány vállalkozó, épp a forradalmi ötleteiből gazdagodott meg, Bill Gates, Paul Allen and Steve Jobs, hogy csak megemlítsünk néhányat. Habár a legtöbb forradalmi ötlettől nem leszel naggyá. Több okból kifolyólag, szinte lehetetlen jól csinálni ezeket az elgondolásokat.pénz

  • Magadra vagy utalva, ha segítségről van szó. Ha az ötleted igazán forradalmi, senki sem tud majd neked segíteni.
  • Sok próbálkozás, és hibázás kell, hogy megtudd, mi az, ami működik
  • Nincs igény arra, amit kínálsz
  • Az emberek nem szeretik a változást, nagy marketing háttér kell ahhoz, ha a közönségnek akarod eladni az ötletedet.

A legjobb dolog, amit tehetsz, ha más emberekre hagyod, hogy ilyen eget rengető ötletekkel kísérletezzenek, míg te olyan ötletekhez ragaszkodsz, amiket már tökéletesítettek.

Mások sikerére vagy sikertelenségére támaszkodva

Jó ötletei nem csak a nagyszerű üzleti érzékkel megáldott embereknek lehetnek. Igen, ez igaz! Még azoknak az embereknek is, akiknek rossz üzleti érzékük van, nagyszerű ötleteik lehetnek. Ha találsz egy üzletet, amit rosszul menedzselnek, akár megveszed vagy elkezdesz versenyezni vele, nagyszerű mód egy új vállalkozás beindításának. Ennek a kulcsa az, hogy ha versenyzel, akkor minden szempontból légy vetélytárs. Ahhoz, hogy működjön ez a módszer, szükséged lesz arra, hogy túltegyél, értékesítésben, reklámozásban, tárgyalásokban, teljesítményben a konkurencián. Engedd, hogy az üzleti érzéked menjen dolgozni veled, mert szükséged lesz rá, ha ezt az utat választod.

Javíts azon, ami már létezik

Egy csomó vállalkozás van, EGY CSOMÓ! A legtöbbjük hasonló, és hasonlóan is működik Ha még egy olyan vállalkozásba fogsz, mint a többi, abból nem lesz túl nagy profitod. Amit tenned kell az, hogy megkérdezed magadtól „Miért akarná valaki az én cégemet választani, ahelyett ami az első a Google találati listán, vagy ami a legjobb helyen van az utcában?” De ha meghatározod, hogy mi az, amit te tudsz nyújtani, a versenytársaiddal szemben, akkor máris tettél egy lépést, amit sok más vállalkozó figyelmen kívül hagy. Az, hogy első legyél egy iparágban, nem annyira fontos, mint az, hogy a legtöbbet kínáld. Ez a módszer, véleményem szerint, a legjobb módja egy vállalkozás beindításának. Íme, néhány vállalat, ami így indult, és talán már hallottál róla…

Amazon – Azzal győzi le vetélytársait, hogy a vásárlóknak a lehető legjobb tapasztalatot kínálja.
Google – Nagyszerűen megszerkesztett keresőszerv, ami jobb eredményekkel szolgál, a vetélytársaknál.

Előnyt kovácsolni a hátrányból

Senki sem szeret hátránnyal indulni, és ahhoz, hogy elkerülje azt, a legtöbb ember szívesen nyúl a pénztárcájához. Ez a legegyszerűbb módja egy üzlet beindításának. Nagyon kevés gondolkodást igényel, csak találj valamit, ami hiányzik. Ha az történetesen az interneten van, írj egy programot, vagy egy információs terméket, ami a témával foglalkozik. Ha ez egy olyan hiánytermék, ami nem az internettel kapcsolatos, akkor sokkal jobban jársz, ha egy szolgáltatást kínálsz fel, mintha egy terméket. Miért? Mivel a termékek eladása az internet nélkül általában kapcsolatokat, és nagykereskedéseket igényel.

(Sz. D .L.)