Az évek óta kiemelkedően népszerű kommunikációs képzésekre jelentkezők száma egyötödével esett vissza és ezzel kiesett a legnépszerűbb öt képzés közül.
Ezzel együtt még mindig több ezren végeznek évente ilyen képzéseken az országban, az ő elhelyezkedési esélyeiket pedig nagyban javíthatja, ha már a tanulmányaik alatt élesben is kipróbálják magukat ebben a világban.
Gyakornokként kezdik
Az, hogy valaki alkalmas-e a szakmára, általában a gyakorlatokon kiderül. Igaz, több intézmény esetében ez az időszak nem sokat ér. Számos szerkesztőségben találkoztak már olyan gyakornokokkal, akiknek mindössze egy hetet, egy hónapot, illetve a jelenlegi kötelező sztenderdek szerit 100 órát kellett eltölteniük a médium csapatával. Ez az idő pedig nem mindig elég arra, hogy a diákok a szerkesztőségben elsajátítsák azt, ami a későbbi munkához szükséges.
Persze ez múlik azon is, hogy a gyakornok milyen képességekkel bír. Ugyanis az olyan diákkal, aki arra a kérdésre, hogy mit szeretne csinálni, a szerkesztőség mely részében szeretne dolgozni, csak azt tudja válaszolni, hogy „nem tudom, egyszerűen a médiában szeretnék dolgozni” nincs könnyű dolga a szerkesztőknek és az újságíróknak.
Vannak olyanok is, akik tudják, hogy mit szeretnének csinálni, azonban a két hetes gyakorlati idő annyira kevés, hogy mire a diák belelendülne a munkába és felvenné annak ritmusát már mehet is vissza az iskolába.
(eduline)