A parlament előtt vannak már a Fidesz-KDNP közoktatással kapcsolatos törvénymódosítási javaslatai, melyeket hamarosan el is fogad majd az új országgyűlés.
A javaslatcsomag három önálló elemet tartalmaz, melyek külön-külön és egyenként is a közoktatás rendjét, valamint a pedagógusok tekintélyét hivatottak erősíteni. Eszerint 2010 szeptemberétől újra lesz osztályozás és buktatás alsótagozatban, iskolába járáshoz kötik a családi pótlék kifzetést, és nagyobb büntetési tétellel sújtják a pedagógusokat bántalmazókat.
Nem elég hatásos a szöveg
„A jelenlegi kormányzat oktatási szakembereinek meggyőződése az, hogy a szülők nagy többsége nem érti meg a szöveges értékelést, ezért kell újra jegyeket adnunk. Ez nagyjából annyit jelent, hogy analfabétának tartják a szülőket, ami – valljuk be – igen sértő gondolat” – fejti ki véleményét Eszter, aki egy budapesti iskolában tanítónő.
Ennél fontosabb szempont azonban, hogy a kormány oktatáspolitikusai úgy ítélték meg, hogy a kötelező osztályozás megszűntetése rossz hatással volt a gyerekek (és szüleik) normafelfogására. „Az osztályozás eltörlése elmosta a kontúrokat, és a könnyebb ellenállás irányába vitte a gyerekek munkáját és mindennapi életét” – fogalmaz dr. Hoffman Rózsa a KDNP képviselője, aki az eljövendő kormányzati ciklusban államtitkári rangban áll majd az oktatás-irányítás élén. Épp ezért a jövőben a kormányzat lehetővé kívánja tenni, hogy a „régi szisztéma” szerint, jegyekkel lehessen értékelni a tanulók teljesítményét - álláspontjuk szerint hozzájárulhat majd a kisdiákok felelősségtudatának erősödéséhez.
„Eddig is adhatott jegyet, aki akart, de valamilyen szinten legalább kötelező volt a tanárokra nézve, hogy végig is gondolják, kinek milyen osztályzatot adnak. Persze sokan nem szerették a szöveges értékelést, mert jóval nagyobb időráfordítást követel, mint az osztályzás – akik így gondolkodtak, azok most örülni fognak. A gond csak az, hogy ezek a pedagógusok a múltban sem fordítottak, és a jövőben sem fognak kellő figyelmet fordítani a diákjaikra, ennek ugyanis semmi köze ahhoz, hogy milyen módszerrel értékelünk” – teszi hozzá Eszter.
(Forrás: Eduline)