e-mail
#Lélek

Mi teszi az e-mailt szexivé?

2009.11.18.
2 perces olvasási idő

A közmondás szerint, a szépség a szemlélő szemében van. Nyilvánvaló, hogy vannak, akik szeretik az e-mailekben a rugalmasságot, változatosságot, egyedi vagy üzleti ajánlatokat, engem személy szerint elszomorít a sok ipari cikkre való utalás, mely egy e-mailt nem tesz vonzóvá!

Viszont ennek ellenére egy email is lehet szexi, és be is tudom bizonyítani. Szögezzük le: az én értelmezésemben a "szexit" a reklám-és üzleti értelemben az olyan jelzők jelentik, mint például a csábító, gazdagító, sokoldalú vagy ügyes. Remélem, a következő leírás elolvasása után egy kicsit felgyorsul a szívverésed, amikor legközelebb az e-mailre gondolsz.

Az e-mail egy bizalmas, intim dolog

A reklámok többsége normál esetben személytelen... Igazából nem is lehetne személyes, mert nem lehet egy plakátot, nyomtatványt vagy hirdetést személyessé tenni. Az elektronikus levél azonban nagyon is személyes, mivel

1.) a címzett személyes, jelszóval védett elektronikus postaládájába érkezik és

2.) jóformán bármilyen üzenetet személyesre lehet alakítani a címzett nevével, vásárlási szokásaival, életpályával kapcsolatos üzenetközvetítéssel és rengeteg más információval. Ahogyan egy információ egyedi, úgy külön is lehet őket tárolni, rendezni, ezáltal létre lehet hozni egy személyes tapasztalatokon alapuló listát.

A Direct Marketing Association egyik cikke szerint: az e-mail egy olcsó randi. Az email a legolcsóbb marketinges eszköz, és a többi marketinges csatornához viszonyítva nagyszerű eredményeket lehet vele elérni, kis befektetéssel. Az átlagos médiaeszközök megközelítőleg 10%-os növekedést mutatnak, ezzel szemben az e-mail 21,6%-os növekedést generál.

És ezzel még nincs vége

Bebizonyították, hogy az email olyan jelentős segítséget adhat a piaci észleléseknek és eladásoknak más marketing csatornákon, ami nap mint nap robbanásszerű kattintás növekedéshez vezethet a normál adatokhoz képest. Egy felmérésben a megkérdezettek 50%-a mondta azt, hogy szívesebben vásárolnak olyan vállalattól, akitől kapnak e-mail értesítést, kérdés viszont, hogy interneten vagy az személyesen az üzleten keresztül vásárolnak e. (Epsilon Interactive, "A kattintáson túl: az email közvetlen értéke")

Elkezdett már emelkedni a pulzusod?

Az e-mail kifejező. Elkeserítő, hogyan gondolhatja bárki azt, hogy az e-mail bugyutaság, hiszen egy olyan "vásznat" nyújt, amely magán hordozhat minden férfi és nő által ismert érzést. Válaszd külön a szerkesztőket a dizájnerektől, és figyeld meg, hogyan válhat egy e-mail pimasszá, elevenné, pofássá vagy viccessé, komollyá, animálttá attól függően, ahogy az alkalom megköveteli.

Az e-mailnek ezernyi bája lehet. A Swiss Army Knife szerint az e-mail egy borzasztó eszköz az alkalmazások széles választékához. Eladás, kereskedelem (beleértve a nagykereskedelmet és kiskereskedelmet is), ügyfélszolgálat (amit a cég nyújthat), felhasználói visszajelzés, hírek, weboldal forgalmának építése... Ezekre mindre használható az e-mail, de akár háztartásra is.

Hatékony reklám

Az email hazahozza a szalámit. Valljuk be, mindannyian szeretjük a megfelelő kiszolgálást. A Direct Marketing Association tavalyi bejelentése szerint minden egyes e-mailre elköltött dollárból, 46 dollár térül meg. Egy másik tanulmány szerint - melyet a Marketing Sherpa with Con Agra Foods jelentetett meg - az e-mail küldő szolgáltatásra feliratkozott emberek miatt, 34,25%-kal nagyobb bevételt generáltak.

Stratégia, mechanika, analitika beleburkolva az e-mailbe, program tervezés, kiszállítás, értékbecslés, ezek mind elég komplex dolgok ahhoz, hogy felvillanyozzák a bal agyfélteke kreatív funkcióit. Ha az a fajta ember vagy, aki szeret elsiklani a táblázatkezelők és makrók mellett, akkor az e-mail a te igazi társad.

Összefoglalva, ha nem gondolod, hogy egy e-mail lehet szexi, vicces, sokoldalú vagy kifizetődő, akkor egyszerűen valamit rosszul csinálsz. Kezd el csokoládéval tömni az e-mailes csapatodat és élvezd a visszajelzéseket.

(KamaszPanasz - Ő.B.)

Kapcsolódó címkék