A bolgolás kezdi elveszteni vonzerejét a tinik és a fiatal felnőttek körében, de a csökkenés úgy tűnik, kapcsolatban áll az olyan „mikroblogolási” felületek népszerűbbé válásával, mint a Twitter, és a Facebbook, amik azok a helyek, ahol manapság a tinik a videóikat, fotóikat, valamint a véleményüket, újdonságokat megosztják egymással.
Röviden, a fiatalok legalább annyit kommunikálnak online, ha nem többet, de kevésbé strukturált helyeken teszik ezt.
Az, hogy elmeséled a történetedet és megosztod az életed részét valakivel, egy élő dolog, és elfogadott – sőt még inkább, mint a blogolás hajnalán – állítja a kutatást végző központ szakembere.
Egy nemrégen végzett kutatás szerint:
Az internetet használó tinik tizennégy százaléka mondja, hogy blogol, a 2006-os tini internet használók huszonnyolc százalékáról csökkenve. Ez a csökkenés a blogok alacsonyabb kommentszámával is kapcsolatban áll a közösségi oldalakon, ahol a tini közösségi oldal használók jelentése szerint ötvenkét százalékuk kommentel a barátai blogján, a szintén 2006-os hetvenhat százalékról lecsökkenve.
Összehasonlításként, a blogolás előfordulása a teljes felnőtt internet felhasználók körében változatlan maradt az elmúlt években. A cég 2005 óta végez kutatásokat, és az eredmények azt mutatják, hogy tíz felnőtt internethasználóból egy tart fenn személyes vagy hírblogot..
A sorok eltűnése már nyilvánvaló a Tumblr használó esetében. Habár a Tumblr magát egy blogoló felületnek nevezi, számtalan használója nincs tekintettel a leírásra, és nem is tekinti magát bloggernek, növelve a lehetőségét annak, hogy a fiatalabb generáció blogolásának csökkenése többnyire valós kérdés.
Kim Hou, egy san franciscoi középiskolai diák azt mondja, hónapokkal ezelőtt hagyta abban a blogolást, de bevallása szerint tovább folytatta a divatképek megosztását a Tumblr-on. „ Ez különbözik a blogolástól, mivel egyszerűbb használni.”- állítja, majd hozzáteszi: „ A blogolásnál írnod is kell, de ezek csak képek. Néhányan írnak néhány mondatot, vagy idézetet, de ez minden.”
A hatás a blogfelületeket szolgáltató társaságokon is észlelhető. A Google tulajdonában lévő Blogger-nek kevesebb független látogatója volt az Egyesült Államokban decemberben, mint amennyi korábban volt (ez egy két százalékos csökkenés az ötvennyolc egész hattized millióhoz képest), bár globálisan a Blogger független látogatóinak száma kilenc százalékkal emelkedett, háromszázhuszonhárom millióra.
Egy másik, szintén ezen cég által végzett kutatás adatai szerint a fiatal felnőttek sokkal inkább hajlanak a kisebb és rugalmasabb médiaeszközökhöz, és többet haszálják a mobiltelefonjukat, mint akármelyik másik online hozzáférést, beleértve az e-mailezést és a játékokat. Ennek is úgy tűnhet, hogy hatása van a hosszabb blogok írására és kommentelésre, ugyanis nehezebb hosszabb formátumú posztokat küldeni billentyűzet nélkül.
A „ Generációk és eszközeik” elnevezésű kutatás, szerint a tizennyolc és harmincnégy év közöttiek kilencvenöt százalékának van mobiltelefonja, míg az egy évtizeddel idősebb korosztályban nem sokkal mögötte, kilencvenkét százalékkal. A fiatalabbaknál és idősebbeknél is közel hasonlóak a számok a negyvenhét és ötvenhat év közöttiek nyolcvanhat százalékának van mobilja, és hasonlóan a ötvenhét és hatvanöt év közöttiek nyolcvannégy százalékához. A csökkenés a sokkal idősebb generációk esetében tapasztalható: a hatvanhat és hetvennégy év közöttiek hatvannyolc százalékának, és a hetvenöt év felettiek negyvennyolc százalékának van mobiltelefonja.
Az összes generáció közül a két legnépszerűbb nem-hangos tevékenység a fényképezés (a mobilhasználók hetvenhat százaléka teszi) és az smsezés (hetevenkét százalék).
A fiatalabb korosztály nagyobb százalékának van iPodja vagyy MP3 lejátszója, mint bármelyik másiknak. A fiatal generációk és az egy évtizeddel idősebb korosztály döntetlent eredménnyel zár, ha a játékkonzolokról van szó, ugyanis mindkét csoportnak hatvanhárom százalékban van ilyen játékeszköze. És a fiatal generáció az egyetlen, ami nagyobb valószínűséggel használ laptopot vagy netbookot, mint hagyományos számítógépet.
(Sz. D. L.)