Hiába lenne több idejük, kevesebbet sportolnak és olvasnak, de többet néznek tévét, és ha lehet, még többet interneteznek a magyar fiatalok a karácsonyi ünnepek alatt – derül ki az MTV Hungary által végzett felmérésből. A csatorna 15–24 éves fiatalokat faggatott arról, hogyan tervezik eltölteni idejüket a héten kezdődő téli szünet alatt.
Az MTV Hungary a GKIeNET kutatóintézettel a magyar fiatalok körében közösen készített trendelemzéséből kiderül, hogy a vizsgált korosztály a karácsonyi időszakban is eltérően viselkedik idősebb társainál. A megkérdezett 15–24 év közöttiek az ünnepek alatt sem szakadnak el a nettől: ugyanolyan gyakran, 18 százalékuk pedig még gyakrabban netezik a szünetben, mint az év más időszakában. A 25 fölöttiek hozzájuk képest inkább ritkábban, vagy ugyanannyiszor ülnek a gép elé, mint az év többi részében.
A világháló mellett a tévé a másik fontos kommunikációs eszköz a 15–24 év közöttiek körében, hiszen 36 százalékuk gyakrabban ül le a készülék elé a téli szünet alatt, mint máskor, míg az idősebb korosztályoknál ez a választás csökkenő tendenciát mutat: a 36 év fölöttieknek már csak 28 százaléka választja gyakrabban a tévét, mint a hétköznapokon.
A zenehallgatás szintén olyan szabadidős tevékenység a 24 év alattiak számára, amelyre szívesen fordítanak időt, ha hosszabb szabadidő áll a rendelkezésükre. 91 százalékuk ugyanolyan gyakran, vagy még gyakrabban hallgat zenét a karácsonyfa árnyékában, mint az év többi részében. Különbség csak a községekben élő fiatalok körében mutatkozik, közülük minden ötödik úgy vallott, ritkábban hallgat zenét, mint általában.
Olvasnivalót, ha lazulnak az iskolai kötelezettségei, majdnem minden harmadik fiatal ritkábban vesz elő, míg a 25 évnél idősebbek esetén mindegyik korcsoportnak a fele ugyanolyan gyakran olvas, mint a hétköznapokon.
Általában elmondható, hogy a téli szabadság nem kedvez az aktív elfoglaltságoknak: minden korosztályban a válaszadók több mint fele úgy nyilatkozott, hogy ilyenkor kevesebbet sportol, mint általában. Ehhez a 15–4 éves fiatalok sem állnak másként, náluk ez az arány 54 százalék, derült ki a fiataloknak szóló szórakoztató csatorna, az MTV Hungary felméréséből – írta a neon.hu.
(MMOnline)