érettségi
#Suli, munka

Nem volt meglepetés a történelem érettségin

2014.05.07.
1 perces olvasási idő

Nem volt váratlan, új elem a történelem érettségi feladatok között, megírhatónak tartották őket a szerdán nyilatkozó intézményvezetők és tanárok.

A köznevelési államtitkárság összefoglalója szerint a diákoknak középszinten Nagy Imre és az 1956-os forradalom, a bolsevik diktatúra és a holokauszt témáival, emelt szinten többek között a Rákóczi-szabadságharccal és Klebelsberg Kunó oktatáspolitikájával kapcsolatos feladatokat kellett megoldaniuk.

Nem volt meglepetés a történelem érettségi (Fotó MTI)Schmidtné Törő Ágnes, a miskolci Avasi Gimnázium igazgatója azt mondta: a tanulók szerint nem volt nehéz a feladatsor. Megírható volt, aki tanult, az jól meg tudta jól írni - idézte az egyik diákot. Az igazgató úgy látja, hogy a korábbi évek érettségi feladatsoránál nem volt nehezebb az idei. "Sok megkönnyebbült diákot láttam a vizsga végére" - jegyezte meg. Az iskolában tizenegyen németül, tizennyolcan angolul érettségiztek.

Horváth Péter, a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója - tanárkollégáinak tapasztalatait összegezve - azt mondta, hogy nem volt váratlan, újszerű elem a történelem írásbeliben, az pedig helyénvaló, hogy komplexebb feladatokkal is meg kell birkóznia annak, aki jó vagy jeles érdemjegyet szeretne. Hozzátette, hogy a kérdéseket jól megoldhatták a diákok a képzés négy éve alatti jó tanulás és az érettségi előtti ismétlés után, akárcsak hétfőn a magyar, kedden pedig a matematikai feladatok zömét.

Az esszé feladatokhoz kevés forrás állt rendelkezésre, a diákoknak a megíráshoz nagyban kellett támaszkodniuk a tárgyi tudásukra és a történelmi atlaszra. A tanulók elmondása szerint az idei feladatsor könnyebb volt, mint a tavalyi. Szerették az ipari forradalomról szóló esszét és a két világháború közti magyar társadalomról szóló feladatot.

A pécsi Leőwey Klára Gimnázium szaktanárai és érettségiző diákjai változatosnak találták az idei középszintű történelem érettségi feladatokat. Fábián Éva igazgatóhelyettes, történelemtanár azt mondta: a történelem érettségi feladatok évről évre összetettebbek, és nagyobb gondolkodásra késztetik a diákokat. Ez alól azok sem kivételek, akik idegen nyelven vizsgáznak. Hozzátette: nem meglepő, hogy kevés olyan érettségiző volt, aki nem használta ki a rendelkezésre álló időt.

Bár a tanulók értékelése szerint a tananyag egészét lefedő feladatsor "megoldható" volt, az esszék megírásához a vártnál kevesebb forrás állt a rendelkezésükre. Fábián Éva hangsúlyozta: azoknak volt könnyebb dolguk, akik jól tudják használni az atlaszt, és sok háttérismeretük van.

Az Oktatási Hivatal közlése szerint középszinten 1275 helyszínen 77 777 diák, emelt szinten 124 helyszínen 6320 tanuló adott számot tudásáról.

(MTI)