Az interneten keresztül való vetélkedés évek óta népszerű a fiatalok körében.
Annak ellenére, hogy a felmérések szerint az átlagos játékos a 30-as éveiben járó férfi, az onlinejáték-függőség ugyanúgy érinti a fiatalabb, tinédzser korosztályt is. Bár az online játékok nagyszerű szórakozást biztosítanak, sok negatív "mellékhatással" is járnak - többek között a társadalmi beilleszkedés nehézségeit és stresszt okozhatnak. Mely okok vezethetnek onlinejáték-függőséghez?
Egyre olcsóbbak a játékok
A játékok évről évre olcsóbbak lesznek. Egy kamasz, akinek esetleg van részmunkaidős állása is, egyszerűen megengedheti magának, hogy a megspórolt pénzéből megvegye az új játékok valamelyikét.
Jutalmazás, pontok, szintlépés
Bár furán hangozhat, de a játékosok órákat töltenek azzal, hogy egy szintet teljesítsenek a kedvenc játékukban, vagy megszerezzenek valamilyen extra jutalmat - például egy új kiegészítőt vagy fegyvert a karakterük számára. Minél több időt tölt valaki egy adott játékkal, annál "mélyebbre" jut a játékban. Ez rengeteg embert tesz függővé.
Biztonság és elfogadás
A digitális világ tökéletes menekülőhelyet biztosít olyan tinik számára, akik nehezebben illeszkednek be az iskolában. Az egyik legnagyobb előnye a játékoknak az, hogy a játékos olyanokkal tölti a szabad idejét, akik szintén osztoznak az adott játék imádatában. Ez a kapocs pedig azonnal egy online közösséghez való tartozás és elfogadás érzetét kelti a játékosban.
A barátok is játszanak
Sokaknak akkor kezdődik a szórakozás, amikor vége az iskolának, hazaérnek, bekapcsolják a konzoljukat, és a kedvenc online játékukkal játszanak.
Egyszerűbb szocializálódni
Bár lehet, hogy meglepően hangzik, ám igaz. Az egyik legnépszerűbb kiegészítő a konzolokon túl a headset - ami segítségével a játékosok egymással kommunikálhatnak játék közben. Valószínűleg Önnek is ismerős az a kép, amikor kamasz gyermeke a headset-tel a fején ül, és a barátaival beszélget, miközben egymás ellen játszanak. És ezek a beszélgetések nem mindig csak a játékról szólnak, hanem általános beszélgetésekre is lehetőséget nyújtanak.
Dominancia
Mindannyian szeretünk jók lenni valamiben. Egy tini számára, aki mondjuk nem a legjobb focista, hatalmas eredmény másodiknak lenni egy online játékban. A digitális ellenfelek legyőzése komoly sikerélményt jelenthet, ráadásul ha a kamasz gyermeke sokat játszik, akkor egy idő után nem lesz nehéz nyernie. Ahhoz, hogy az online világban valaki megőrizze a rangját, komolyan kell dolgozni, és mindezt sok órányi játékkal lehet elérni.
Menekülés
Ez az egyik legrégibb indok - az online világ egyszerűen egy második élet lehetőségét teremti meg. Tinédzser gyermeke talán nem túl magabiztos a való életben, ám az online világban ő lehet a legkeményebb harcos, akitől az ellenfelek félnek. Az internet lehetőséget kínál a tiniknek arra, hogy olyannak tüntessék fel magukat, amilyennek csak szeretnék.
(Gy.A. - understandingteenagers.com)